Katastrofa lotnicza pod Skolimowem – 1934 r.

Podporucznik pilot Henryk Adamski urodził się 27 grudnia 1904 r. w miejscowości Barany (pow. lipnowski). W 1927 r. został powołany do obowiązkowej służby wojskowej i przydzielony do 4 Pułku Lotniczego w Toruniu. W następnym roku ukończył pułkową szkołę podoficerską i został odkomenderowany na własną prośbę na kurs pilotażu w Bydgoszczy. 
Ppor. Henryk Adamski.
Zdjęcie ze strony niebieskaeskadra.pl
Po powrocie z kursu otrzymał przydział do 41 Eskadry Liniowej, a w dwa lata później przeniesienie do dywizjonu myśliwskiego. W 1930 r. ukończył kurs pilotażu myśliwskiego w 2 Pułku Lotniczym w Krakowie i po powrocie do Torunia latał jako pilot myśliwski w 142 Eskadrze. Po ukończeniu Szkoły Podchorążych dla Podoficerów w Bydgoszczy i nominacji do stopnia podporucznika, został przydzielony do 1 Pułku Lotniczego w Warszawie, gdzie latał w 113 Eskadrze Myśliwskiej. Zginął śmiercią lotnika pod Warszawą 5 grudnia 1934 r., w czasie lotu służbowego na samolocie PWS-10 nr 5-28. Pochowany został na cmentarzu wojskowym na warszawskich Powązkach.

 

Miejsce katastrofy. Zdjęcie ze strony: forum.dobroni.pl
Pilot Henryk Adamski.
Zdjęcie ze strony niebieskaeskadra.pl
O katastrofie informowała ówczesna prasa.  Przykładowe informacje:
“Ilustrowany Kuryer Codzienny” nr 340 z 8 grudnia 1934 r.

 

“Na szerokim świecie” nr 51 z 16 grudnia 1934 r.

Może ci się także spodobać...